Faglig stærk sagsbehandler med holdånd og gode formuleringsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du arbejde med ordentlighed og faglighed på den ene side og effektivitet på den anden? Har du skarpe analytiske evner, som du gerne vil anvende til bl.a. at håndtere de komplekse regler om forældelse, der gælder i forhold til at inddrive gæld til det offentlige, og kan du ubesværet formulere resultatet, så det bliver forståeligt? Har du tillige det engagement og den ansvarsfølelse, der skal til for at arbejde med inddrivelse af gæld? Så er du måske den fagligt stærke sagsbehandler, vi søger til vores enhed i Roskilde.

Dine opgaver
Du bliver en del af et team på seks kolleger, hvor samarbejde og sparring er i centrum for at sikre en tilstrækkelig høj faglighed, som ingen vil kunne løfte alene. Dine arbejdsopgaver bliver bl.a.:

  • Håndtere skriftlige henvendelser fra skyldnere og deres rådgivere
  • Træffe afgørelser om fx forældelse
  • Udarbejde høringssvar vedrørende processer i Gældsstyrelsen
  • Kvalitetssikre krav til inddrivelse
  • Vejlede skyldnere.
Derudover kan du komme til at bistå teamet, der håndterer inddrivelse i SAP38, med at klargøre krav til inddrivelse ved at sikre, at de ikke er forældede eller ramt af datafejl, samt administrere den efterfølgende inddrivelse.

Teamet er en del af CPR 1, som består af 31 medarbejdere, hvor vi arbejder med meget forskelligartede opgaver, som at besvare post, træffe afgørelser, afskrive forældede krav, journalisere, afholde personlige møder med skyldnere, udarbejde fordringsattester og administration af det mindre inddrivelsessystem, SAP38.

Sagsbehandler med gode formuleringsevner og høje faglige inddrivelseskompetencer
Vi arbejder med mennesker, som står i en økonomisk svær situation, og det er derfor vigtigt, at du er empatisk og forstår at udtrykke dig klart og præcist, så modtageren har tillid til din sagsbehandling.

Du har en høj faglighed, er detaljeorienteret og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning og arbejder med høj effektivitet. Du kommunikerer ubesværet og præcist både skriftligt og mundtligt. Du har en struktureret tilgang til opgaverne, er god til at planlægge samt arbejder grundigt og fokuseret.

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, hvor du har opnået kompetencer inden for juridisk metode fx som jurist, diplom eller professionsbachelor i Inddrivelse eller i Skat eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende kvalifikationer og kompetencer fra arbejde i en offentlig forvaltning.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med forældelseshåndtering af krav, hvor den øvrige Skatteforvaltning er fordringshaver.

Vi forudsætter, at du:

  • Har erfaring med sagsbehandling fra offentlige myndigheder
  • Har erfaring med processuelle regler, forvaltningsloven og offentlighedsloven og har fokus på retssikkerhed og god forvaltningsskik
  • Har flair for anvendelse af forskellige It-systemer.
Vi klæder dig på til opgaverne
Vi klæder dig naturligvis på til opgaverne. I forbindelse med din opstart, skal du deltage i et onboarding-program, som skal sikre, at du hurtigt opnår den baggrundsviden, som er nødvendig for at kunne udføre dine arbejdsopgaver og samtidig får en god tilknytning til både dit team, din enhed og Gældsstyrelsen som arbejdsplads. Du kommer til at deltage på nogle kursusforløb af typisk en uges varighed, e-læringsprogrammer og sidemandsoplæring. Onboarding-programmet skal bidrage til, at du føler dig tryg og sikker i din rolle, og at du får en god begyndelse i din karriere ved Gældsstyrelsen.

Gældsstyrelsen tilbyder derudover:

  • Gode arbejdsvilkår med fleksibel arbejdstilrettelæggelse
  • Opgaver med et stort ansvar
  • Et godt fagligt og socialt miljø
  • Gode udviklingsmuligheder i form af relevant uddannelse og kurser.
Vi har fokus på, at alle har en god work-life-balance, for selvom vi brænder for vores arbejde og gerne giver 110 % er vi også klar over, at det kun kan lade sig gøre, når der er plads til venner, familie og fritidsinteresser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Hvis du har fået lyst til at søge vores stilling, så send ansøgning og CV sammen med relevante eksamenspapirer senest søndag den 11. juni 2023 via linket ”Søg stillingen”. Vi forventer at holde samtaler fredag den 16. juni og evt. 2. samtale mandag den 19. juni 2023. Ansættelse sker pr. 1. august 2023 eller efter aftale.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Rasmusen på telefon 72 37 42 56 senest onsdag den 7. juni 2023.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DST) i Skatteministeriet.

Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der vil blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej 2, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169186&DepartmentId=9412&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838280

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet