BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
To miljømedarbejdere til grundvand og drikkevand
Lejre kommune søger to medarbejdere til grundvandsteamet – en fast stilling og et barselsvikariat.
Lejre Kommune er et sted med smuk og storslået natur tæt på hvor vi bor. Et sted med stor historie og levende landsbyer, et sted med initiativrige borgere og vægt på fællesskab.
Lejre kommune er også et sted med store og små vandforsyninger. Et sted med godt vand, som leveres til kommunens egne borgere og ud af kommunen til de store byer Roskilde og København. Lejre kommune er Vores Sted og her passer vi godt på vores grundvand.
Har du kompetencer og motivation til at arbejde med grundvandsbeskyttelse og alt hvad der hører til forsyningen af drikkevand, så er du måske den, vi leder efter.
Om jobbet
Grundvandsteamet består af to medarbejdere, der arbejder tæt sammen om opgaver indenfor vandforsyning og grundvandsbeskyttelse. Afhængig af ansøgernes kompetencer og ønsker, vil opgaverne blive fordelt mellem jer.
De primære myndighedsopgaver er:
- Myndighedsbehandling efter Vandforsyningsloven, som f.eks. kontrol og godkendelse af vandværkernes analyser, takstblade, regulativer og oppumpede vandmængder
- Håndtering af overskridelser af grænseværdier i analyser
- Boretilladelser og tilladelser til indvinding, til ændringer af anlæg og til særlige vandbehandlingsinstallationer
- Tilsyn med vandværker
- Tilsyn med badevand
Planarbejde og større projekter, der også fylder i grundvandsteamet:
- I Lejre kommune følger vi godt med i hvordan de frivillige aftaler om BNBO skrider frem. Vi understøtter vandforsyninger og lodsejere med viden, hvor der er behov. Vi forventer ny lovgivning på området i løbet af 2024.
- Alle kommuner skal have en Indsatsplan for grundvandsbeskyttelse. Den arbejder vi pt på at færdiggøre og så står vores Vandforsyningsplan også overfor en revision.
- En kommende opgave er også at få genoplivet kommunens grundvandsråd (koordinationsforum).
Samarbejder:
Der er store regionale vandindvindinger i Lejre kommune og derfor vil der både være et tæt samarbejde med de store forsyninger HOFOR og FORS, så vel som med kommunens lokale mindre vandværker og vandforsyninger.
Vi arbejder selvfølgelig også tæt sammen med kollegaer i kommunens andre afdelinger.
Da vi er en forholdsvis lille afdeling, er vi nødt til at hjælpe hinanden. Derfor skal du være indstillet på at løse andre opgaver i afdelingen, når der er behov for det. Vi deles f.eks. om de miljørelaterede klager og i ferieperioder træder vi også til for hinanden.
Om dig
Vi forventer, at du har relevant videregående uddannelse. Du kan være geograf, geolog eller andet, der gør dig i stand til at forstå hvordan vores grundvand dannes, beskyttes og indvindes.
Du har blik for, at der skal være hjemmel i lovgivningen samtidig med, at du kan hjælpe nye initiativer på vej.
Du trives med at have mange forskelligartede opgaver og kan organisere dine egen opgaver.
Du er en hjælpsom, deltagende og initiativrig kollega.
Du har et fortrin, hvis du har erfaring med myndighedsbehandling og med vandforsyningsloven fra tidligere ansættelser. Og du kender til arbejdet i en politisk styret organisation.
Stillingen kræver, at du arbejder systematisk, målrettet og er i stand til at have gang i mange sager på én gang. Du får tingene fra hånden. Også i en travl hverdag med forstyrrelser. Du har overblik og en pragmatisk og praktisk tilgang til opgaveløsningen.
Du har kørekort.
Om os
Du bliver en del af afdelingen Natur & Miljø, hvor vi er 10 medarbejdere. Vi løser opgaver med afsæt i at beskytte natur og miljø og det gør vi indenfor områderne virksomheder, landbrug, jordforurening, vandløb, spildevand, badevand, drikkevand, grundvand, natur og friluftsliv.
Natur & Miljø er en af fem afdelinger i Center for Teknik & Miljø. I Center for Teknik & Miljø arbejder vi med alt under overskrifterne klima, erhverv, planlægning, natur, miljø, byggeri, beredskab, affald og trafik. Vi har et godt socialt miljø, hvor tillid og frie rammer under ansvar er nøgleord. Der er kort fra beslutning til handling. Vores hverdag er præget af spændende faglige udfordringer, der er med til at udvikle os.
Lejre Kommune er Vores Sted. Et sted hvor der sker rigtig meget. Et sted hvor vi er ambitiøse og ikke bange for at gå imod strømmen, hvor vi deler og skaber sammen. Er det et sted, du har lyst til at arbejde?
Løn og ansættelse
Vi lønner og ansætter efter gældende overenskomst. Begge stillinger er til tiltrædelse hurtigst muligt. Arbejdspladsen er Lejrevej 15, 4320 Lejre. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge.
Barselsvikariatet er tidsbegrænset og berammet til 6 måneder. Hvis der budgetmæssigt opstår mulighed for det, kan vikariatet evt. forlænges.
Yderligere oplysninger
Du kan få flere oplysninger ved at kontakte afdelingsleder Ruth Bjerregaard på 23 43 95 71 eller rubje@lejre.dk.
Du kan finde meget mere information om Lejre Kommune på www.lejre.dk.
Ansøgningsfrist er kl. 12 den 25. januar 2024. Oplys i din ansøgning om du er interesseret i begge stillinger, eller kun den ene.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 29. og 30. januar 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lejre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975617