Sustainability & Quality Coordinator Til ESG Afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

At Lyreco we all share a common goal to strive for passion, excellence, respect and agility. We are proud to be the European leader and the third largest distributor of workplace products and services in the world

We are committed to the development of our employees and we aim to achieve that by creating a culture that inspires and empowers.

Are you seeking a new challenge? This offer might be for you!

LIEr du passioneret omkring at skabe positive forandringer og har du lyst til at kickstarte din karriere indenfor bæredygtighed? Lyrecos arbejde med bæredygtighed vokser i disse år, og vi søger derfor en engageret og entusiastisk "Sustainability & Quality Coordinator" til vores ESG afdeling. Hos os får du mulighed for at være med til at omsætte Lyreco’s globale bæredygtighedsstrategi til virkelighed i Danmark. 

Bliv en del af vores ESG-team

Som vores nye kollega får du en unik mulighed for at få indblik i samspillet med bæredygtighed og business. Vi er et lille og ungt team med forskellige baggrunde og kompetencer, forenet af en fælles passion for at gøre ting på nye måder. Det er ikke så afgørende hvilken uddannelsesmæssig baggrund du har. Det kan være at du er helt nyuddannet eller har et par års erfaring fra arbejdsmarkedet. Det kan også være at du har rejst jorden rundt med en miljøorganisation eller arbejdet på en boreplatform. Det vigtigste for os er, at du har lyst til at lære og at du brænder for at være med til at skabe positive og bæredygtige forandringer.

Hvis du har erfaring med CO2-emissionsregnskaber eller er dygtig til datahåndtering og Excel må du gerne gøre os opmærksomme på dette.

Hvad laver vi?

I vores afdeling arbejder vi med en bred vifte af opgaver, herunder projekter, dataindsamling, kvalitetssikring og rapportering inden for bæredygtighedsområdet. Vi har allerede opnået store milepæle såsom installation af solceller på vores tag og overgang til elbiler. Vores mål er nu at skabe forandringer dybt ind i vores værdikæde og inspirere både vores kunder og leverandører til en bæredygtig omstilling. Hos os får du mulighed for at håndtere mange forskelligartede opgaver, både de rutinemæssige driftsopgaver og de mere udviklingsorienterede projekter.

Ansvarsområder og opgaver:

Som en vigtig del af vores ESG-afdeling vil du spille en aktiv rolle i at fremme bæredygtighed, kvalitet og grøn omstilling i vores virksomhed. Dine ansvarsområder inkluderer at:

  • Bidrage til den daglige drift i ESG-afdelingen.
  • Assistere ved projekter relateret til CO2-reduktion, miljøvenlige indkøb, cirkulær økonomi og andre bæredygtighedsprojekter.
  • Håndtere data, herunder udregning og vedligeholdelse af product carbon data.
  • Udarbejde dashboards, Excel-ark og formidlingsmateriale relateret til energi, bæredygtighed og produkter mm.
  • Registrere information og opfølgning i forbindelse med leverandørvurderinger.
  • Udføre korrekturlæsning.
  • Understøtte afvikling af eksterne og interne audits/revisioner.
  • Håndtere dokumentation.

En kultur hvor der er plads til alle

Som ansat hos Lyreco Danmark, bliver du en del af en kultur, hvor vi både sætter pris på din arbejdsindsats og dit bidrag til virksomhedens værdier. Derudover bliver du en del af en kultur, hvor det kræves, at man tager ansvar og tør komme ud af sin komfortzone, men hvor det samtidig er tilladt at fejle. Hos Lyreco betragter vi respekt for hinanden og fair behandling af alle medarbejdere som en nøgleværdi, og hvor vi værdsætter medarbejdernes holdninger og giver plads til konstruktiv dialog. For at understøtte vores ønske om at skabe en kultur, der bygger på fællesskab, har vi i løbet af året flere sociale arrangementer, ligesom vi spiser morgenmad sammen hver fredag. Vi tilbyder desuden en virksomhed, der har fokus på din udvikling i jobbet og fleksibilitet i hverdagen, via muligheden for hjemmearbejde. 

Lyreco er mere end bare kuglepenne og papir

Hos Lyreco bliver du en del af et internationalt miljø med ca. 11.000 medarbejdere på verdensplan og ca. 300 medarbejdere i Danmark. Lyreco opererer i 25 lande i Europa og Asien og dækker 17 markeder på fire kontinenter gennem et netværk af distributionspartnere. Vi er Danmarks største B2B-leverandør, og som specialist i arbejdsmiljø udvikler vi løbende Lyrecos ekspertise til at dække alle behov på arbejdspladsen: kontorartikler, møbler, IT-udstyr, printløsninger, personlige værnemidler, hygiejne, kaffe og forplejning. Vi har fokus på vores egen miljøpåvirkning, hvilket betyder, at vi forpligter os til at koble bæredygtighed og forretningsdrift.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er normeret til 12 måneder med ansættelsesstart den 1. september eller hurtigst muligt derefter.

Vil du vide mere om denne stilling, bedes du venligst kontakte ESG Manager Line Ramsdal på telefon +45 22672691 eller e-mail line.ramsdal@lyreco.com.

Vi behandler ansøgninger og indkalder løbende kandidater ind til interview, så vi anbefaler dig at ansøge stillingen hurtigst muligt og senest d. 30. august 2023.

Vi ser frem til at høre fra dig!

I Lyreco ønsker vi at fremme ligestilling og mangfoldighed. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede til at søge stillingen – uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7f39404b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lyreco Danmark A/S, Lykkegårdsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=7f39404b&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891740

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet