Regnskabskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lejre Kommune søger en omhyggelig og ansvarsbevidst regnskabskonsulent til bogføring, afstemning og mellemkommunale refusioner.

Kan du bidrage til både sikker drift og udvikling af samarbejdet og forretningsgangene? Så er du måske vores nye kollega i Team Finans & Regnskab.

Om jobbet

Stillingen kan i nogen grad formes efter dine kvalifikationer og ønsker. Udgangspunktet er dog en god blanding af forskellige daglige driftsopgaver.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Betaling af regninger på det specialiserede socialområde i systemet AS2007

  • Løbende opdatering af systemet med disponeringer fra sagsbehandlere

  • Fakturere mellemkommunal refusion på området

  • Afstemning af mellemregnings- og statuskonti

  • Betaling af regninger i OPUS

  • Momsanalyser og -berigtigelser

  • Bogføring af hovedbankkontoen

  • Generelt deltagelse i teamets opgaver, hvis en kollega har brug for hjælp

Om dig

Vi ønsker os en kollega, som har erfaring fra en kommunal regnskabsfunktion, afstemningsopgaven samt kendskab til KMD Opus Økonomi.

Derudover har du:

  • Interesse og forståelse for både delopgaverne i et regnskab og hvordan de hænger sammen
  • Evnen til at arbejde selvstændigt, struktureret og er ansvarsbevidst
  • En imødekommende tilgang til mennesker
  • Holdånd og kan bidrage til teamets succes
  • Gode evner til at kommunikere med ”kunderne” i kommunen, både mundtligt og skriftligt

Du har formentlig en uddannelse med vægt på økonomi, fx kommunom, finansøkonom, administrationsøkonom eller lignende. Uanset din uddannelsesmæssige baggrund skal du have god regnskabsforståelse og interesse for den kommunale økonomi. Vigtigst er dog at du har den rette indstilling til dit job: Opgaverne skal løses korrekt og til tiden. Vi hjælper hinanden og ingen er færdige før alle er færdige, så du skal være klar til at tage arbejdshandskerne på, uanset om opgaven er stor eller lille.

Vi står til gengæld klar til at byde dig velkommen i et godt kollegialt og fagligt fællesskab.

Om os

Du bliver en del af Team Finans & Regnskab. Vi har en uformel tone og arbejdsdage, der ikke ligner hinanden. Teamet består af 6 dygtige medarbejdere og en leder. Vi ønsker at være en attraktiv arbejdsplads og ser fleksibel arbejdstilrettelæggelse som et led i dette. Det er muligt at arbejde hjemmefra 2 dage om ugen og generelt kan din arbejdstid planlægges efter dit behov, så længe opgaverne løses og du indgår i kollegaskabet i teamet.

Center for Økonomi og HR, som Team Finans og Regnskab er en del af, har mange og tætte samarbejdsflader internt og med resten af organisationen.

Lejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum. Er det et sted, du har lyst til at arbejde?

Løn og ansættelse

Vi lægger op til en 37 timers arbejdsuge med løn- og ansættelsesvilkår efter gældende HK overenskomst med mulighed for forhandling. Hvis du ønsker et lavere ugentligt timetal kan det være en mulighed.

Vi forventer at du kan starte hurtigst muligt. Du kommer til at arbejde på rådhuset i Allerslev, der ligger 5 minutters gang fra Lejre Station med direkte tog til og fra København H hver halve time.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag d. 23. oktober.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912647

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet