BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du vores nye ambitiøse projektchef, der kan støtte og udfordre foreningens 11 kommuner på den digitale dagsorden? Vil du sætte dig i spidsen for et kompetent sekretariat med stærke faglige profiler? Vil du være indpisker, når vi skal indfri ambitionerne i vores 2030-plan? Så er jobbet som projektchef i DIGIT måske lige dig.
Vores dygtige projektchef har fået nyt job! Vi søger derfor hendes afløser med tiltrædelse 1. oktober 2023 eller snarest muligt.
DIGIT har de sidste år haft stort fokus på fælles indkøb og implementering af kommunernes største it-systemer, og nu skal vi også tage fat på at udvikle samarbejdet på andre områder – fx i forhold til IT-drift og anvendelse af nye teknologier, hvor vi kan gøre meget mere sammen. Det er altså en spændende udvikling du bliver en del af, og som du får en central rolle i.
Som projektchef refererer du til foreningens ledelse, der består af tre digitaliseringschefer fra de deltagende kommuner, men du vil i det daglige referere til den ledende digitaliseringschef.
Dine opgaver
Du får ansvaret for et spændende og komplekst opgaveområde, hvor du både arbejder med strategisk planlægning og med konkrete opgaver samt projekter af mere driftsmæssig karakter.
Du indgår i mange samarbejdsrelationer og er væsentlig for sammenhængskraften i den samlede organisation. Derfor skal du både have gode relationelle kompetencer, og være handlekraftig for at kunne holde fast i kursen og sikre fremdrift.
Du får den direkte personaleledelse for sekretariatets pt. fem medarbejdere samt faglig ledelse af en række projektledere fra kommunerne, som arbejder som tværgående projektledere på DIGIT-projekter.
Herudover er nogle af dine væsentligste opgaver:
- At sikre de nødvendige og relevante fælles projekter indenfor foreningens strategiske ramme bliver identificeret, igangsat og gennemført.
- Sekretariatsbetjening af foreningens ledelsesstruktur, styregrupper mv.
- Overordnet porteføljestyring af foreningens samlede projektaktiviteter samt rapporteringer på foreningens projekter til direktion, bestyrelse og generalforsamling
- Dialog og sparring med den daglige ledelse og bestyrelse i forhold til den fortsatte udvikling af DIGIT, og opfølgning på strategi og målsætninger.
- Projektdeltagelse og konkrete opgaver i DIGITs projekter.
- Varetage koordinering af opgaver i forhold til fx arkitekturforhold, leverandørstyring og revision
- Kommunikation om foreningens aktiviteter
- Økonomistyring
Hvem er du?
Du er først og fremmeste ambitiøs - for både dig selv, medarbejderne, opgaveløsningen og DIGIT. Du har din faglighed i orden og er god til at skabe relationer til mange forskellige samarbejdspartnere.
Du kan omsætte strategi til konkrete resultater, og du ser nye perspektiver og muligheder. Du er dynamisk og har en systematisk og struktureret tilgang til opgaverne. Du dyrker det helhedsorienterede, og har et godt overblik. Du kan bevare roen i pressede situationer, reagerer konstruktivt når det ikke lige "spiller" og bevarer fokus på, hvornår der skal træffes beslutninger. Du holder tingene i gang og er vedholdende, så resultaterne kommer i hus.
Du udstråler energi og skaber en positiv og innovativ atmosfære i dagligdagen, hvor du går forrest og motiverer medarbejderne til at komme med nye og anderledes løsninger på vanskelige problemer. Du sparrer, kompetenceudvikler og motiverer medarbejderne i sekretariatet, selvom dagligdagen kan være travl, og det fleksible arbejdsliv betyder, at I ikke altid er på kontoret samtidig.
Dine kompetencer og erfaring
Du har:
- Erfaring med personaleledelse og/eller erfaring som projektchef
- En uddannelsesmæssig baggrund, der matcher kravene til stillingen
- Betydelig viden om digitalisering og it
- Fingeren på pulsen i forhold til de mange fællesoffentlige digitaliseringsinitiativer
- Erfaring med/kendskab til udbudsprocesser og sparring med eksterne rådgivere
- Udtalte erfaringer med arbejdet i en projektstyret organisation. Du må også gerne have kendskab til arbejdet i en stabsfunktion, men det er ikke et krav
- Stærke kommunikative evner
- Kendskab til Prince2 og Half Double eller tilsvarende
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med kommunalt eller fællesoffentligt samarbejde.
Ansættelsesvilkår
Du bliver formelt ansat i Roskilde Kommune med en særlig klausul om, at du arbejder for DIGIT.
Sekretariatet har kontor på rådhuset i Roskilde Kommune. Du skal dog forvente at arbejde en til flere dage ugentligt hos de øvrige medlemskommuner afhængig af de aktuelle projekter. Der er også mulighed for hjemmearbejde.
Ansættelse er fra den 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt. Løn er efter gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.
Ansøgning og proces
Ansøgningsfristen er den 6. august.
Vi forventer at indkalde kandidater til samtale den 9. august. Første samtale holder vi den 16. august, og 2. samtale den 22. august. Samtalerne foregår på rådhuset i Roskilde.
Vi benytter os af personlighedsprofil i forbindelse med 2. samtale. Profilen bliver gennemført af Ringsted Kommunes HR-afdeling. Forud for ansættelse indhenter vi referencer.
Bemærk at din ansøgning, cv og evt. andre bilag vil blive delt mellem repræsentanter fra Ringsted, Lejre, Slagelse, Holbæk og Roskilde kommuner, som har en aktiv rolle i rekrutteringsprocessen.
Hvis du vil videre mere
Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte følgende digitaliseringschefer:
- Hanne Lindholm, Ringsted Kommune, tlf. 2167 3094 eller mail hlin@ringsted.dk
- Kirsten V. Jensen, Slagelse Kommune, tlf. 24 43 04 84 eller mail: kirje@slagelse.dk
- Jessie Lynggaard, Lejre Kommune, tlf. 2134 7234 eller mail: jely@lejre.dk
- Ole Lollike, Holbæk Kommune, tlf. 7236 6356 eller mail: olelo@holb.dk
Du er også velkommen til at kontakte følgende i Sekretariatet:
- Masja Parby, proces- og projektkonsulent, tlf. 2048 1668 eller mail: masjap@digit.dk
Du kan læse mere om foreningen på: https://digitaliseringsforeningen.dk og i følgende dokumenter.
Bilag foreningens:
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a3afc84b)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lejre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Roskilde Kommune - Digitaliseringsforening Sjælland, Rådhusbuen, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=a3afc84b&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859334