Kvalitets- og Udviklingssygeplejerske

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri søger en Kvalitets- og Udviklingssygeplejerske til varetagelse af kvalitets-, udviklings- og arbejdsmiljøkoordinatoropgaver. Stillingen er til besættelse pr. 1. september 2023.

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri
Børne- og Ungdomspsykiatrien i Region Sjælland består af 12 afsnit med selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Afdelingen har ca. 350 medarbejdere. Vi dækker hele regionen og har afsnit i Roskilde, Holbæk og Næstved. Du kan læse mere om afdelingen her.

Ledelsessekretariatet
Organisatorisk vil du blive tilknyttet Ledelsessekretariatet, som varetager betjening af og sparring til afdelingsledelsen. Der er desuden tæt kontakt til afdelingens øvrige ledere i de enkelte afsnit. Ledelsessekretariatet holder til i Roskilde og består af fire medarbejdere med tværfaglig baggrund og en sekretariatsleder, som du ledelsesmæssigt refererer til.

Arbejdsopgaver
Dine opgaver på kvalitetsområdet vil blandt andet bestå af:

  • Koordinering, formidling og støtte ved forskellige indsatsområder i afdelingen
  • Prioritering og planlægning af kvalitets- og forbedringstiltag i samarbejde med afdelingsledelsen med henblik på høj faglig standard og patientsikkerhed
  • Medansvar for patientsikkerheden, herunder analyse og sagsbehandling af utilsigtede hændelser med fokus på læring af analyserne og fokus på mønstre/tendenser
  • Systematisk arbejde med data med henblik på at initiere kvalitetsforbedringer
  • Facilitering af kvalitets-, forbedrings-, udviklings- og implementeringsarbejde
  • Bidrage til at skabe lærings- og forbedringsrum på tværs af organisationen
  • Være medansvarlig for introduktion til kvalitetsarbejdet til nye ledere og nøglepersoner
  • Indgå i og sekretariatsbetjene afdelingens kvalitetsteam
  • Indgå i netværk med Psykiatriens kvalitetsmedarbejdere og -konsulenter
  • Planlægge og deltage i temadage, journalaudit og hygiejneaudit samt analysere resultater og igangsætte forbedringstiltag

Dine opgaver som arbejdsmiljøkoordinator vil blandt andet bestå af:

  • Overblik over og systematik i arbejdsmiljøarbejdet
  • Deltage i møder vedr. arbejdsmiljøarbejdet og sikre at beslutninger implementeres
  • Sekretariatsfunktion for lokalt MED-udvalg (LMU og AMU)
  • Bidrage til at sikre fremdrift i arbejdsmiljøopgaver fx ved trivselsmålinger, APV mm
  • Facilitere APV-processer herunder dialog-baserede APV-møder
  • Bistå arbejdsmiljøgrupper ved fx udarbejdelse af handleplaner, puljeansøgninger om konsulentbistand mv.
  • Rådgive og orientere relevante lokale medarbejdere og ledere om nye regler og lovgivning på området
  • Bistå arbejdsmiljøgrupper med håndtering og analyse af arbejdsskader samt sagsbehandle skadesanmeldelser
  • Tage initiativ til at iværksætte projekter til fremme af et godt arbejdsmiljø og følge op på igangsatte initiativer
  • Tilrettelægge og deltage i planlagte besøg fra Arbejdstilsynet
  • Sikre og initiere afholdelse af valg for arbejdsmiljørepræsentanter
  • Indgå i Psykiatriens netværk for arbejdsmiljøkoordinatorer og relevante temadage

Stillings- og funktionsbeskrivelse for både kvalitets- og arbejdsmiljøkoordinatorområde kan rekvireres ved at kontakte Ledelsessekretariatet på: psykbu@regionsjaelland.dk

I Ledelsessekretariatet er der et tæt samarbejde på tværs, hvor man hjælper hinanden med at løse de nødvendige opgaver. Du vil derfor også indgå i øvrige ad hoc sekretariatsfunktioner og administrative opgaver.

Vi tilbyder dig

  • En dynamisk arbejdsplads med plads til faglig og personlig udvikling
  • Et lille team med gode kolleger
  • Godt arbejdsmiljø
  • Onboardingforløb med planlagt introduktion til de forskellige funktioner

Kvalifikationer
• Autoriseret sygeplejerske, gerne med specialuddannelse i psykiatrisk sygepleje og/eller anden relevant videreuddannelse
• Psykiatrisk erfaring, helst fra Børne- og Ungdomspsykiatri
• Evne til at koordinere, prioritere og selvstændigt tage initiativer
• Kunne arbejde struktureret og stabilt
• Kunne udvikle og tilrettelægge eget arbejdsområde i dialog med ledelse og kollegaer
• Evne til at samarbejde bredt med mange forskellige faggrupper
• Kendskab til/erfaring med Sundhedsplatformen, DPSD (Dansk patientsikkerhedsdatabase) og Safetynet er en fordel.

Løn- og ansættelsesvilkår
• Løn i henhold til gældende overenskomst
• Flextid med udgangspunkt i daglig arbejdstid mellem kl. 8 - 15
• Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børneattest og straffeattest


Ansøgningsfrist: den 23. juli 2023

Samtaler: Afholdes den 26. juli 2023

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til chefsygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66.

Ansøgning:

Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse fremsendes elektronisk via ’søg jobbet’.

”Mennesker og muligheder – en psykiatri med relationer

Psykiatrien som arbejdsplads 

I Psykiatrien Region Sjælland kan du gøre en forskel for hele mennesket. Vi skaber håb, vilje og lyst til livet. Du gør en meningsfuld forskel, når du vælger at arbejde i Psykiatrien. Gør karriere i Psykiatrien, hvis du vil redde mere end liv. Se mere på Jobipsykiatrien.dk – og læs om udviklingsmuligheder, karriereveje og alt det andet som er rart at vide, når man søger nyt job.

Om Psykiatrien
Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager psykiatrisk udredning og behandling samt akutforpligtelsen i Region Sjælland.

Vi udvikler og formidler en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere, og vi har en anonym rådgivning, som er åben for alle, der har behov for viden eller sparring om psykisk sygdom. Vi forsker bredt med inddragelse af både patienter og pårørende. Vi ser det som en vigtig opgave at uddanne fremtidens medarbejdere, så vi varetager også en stor uddannelsesopgave.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen 15, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.regionsjaelland.dk/job-og-uddannelse/jobside?hr=show-job/36296&linkref=20106&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5872888

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet