BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at løse komplicerede juridiske problemstillinger, der kræver høj faglighed og stærke forvaltningsretlige kompetencer? Vi søger en kontorchef, der har erfaring fra centraladministrationen, kan holde overblikket i komplekse processer og sager, og som hurtigt kan sætte kerneforretningen (ejendomsvurdering og ejendomsbeskatning) ind i en juridisk kontekst.
Opgaven kræver fokus på faglighed, styring, samarbejde, trivsel og udvikling
Center for Jura er omdrejningspunkt for den juridiske understøttelse af alle opgaver, der løses i Vurderingsstyrelsen, herunder både de løbende vurderinger og fastsættelse af beskatning, samt udviklingen af et nyt ejendomsvurderingssystem og et nyt ejendomsbeskatningssystem. Kontoret er desuden ansvarlig for den juridiske understøttelse af Vurderingsstyrelsens behandling af visse klagesager, samt gennemførelsen af tilbagebetalingsordningen.
Center for Jura er en del af Stabsområdet, og kontoret består i dag af 19 erfarne og specialiserede medarbejdere og to kontorchefer, hvoraf du vil blive den ene. Vi arbejder i øjeblikket med at styrke den juridiske bistand til det samlede forretningsområde, hvorfor kontoret vil blive suppleret med yderligere medarbejdere.
I rollen som kontorchef får du ansvaret for personaleledelsen af ca. 10-12 medarbejdere, mens den øvrige ledelse, herunder den faglige, sker i samarbejde med den anden kontorchef. I fællesskab vil I have ansvaret for at videreudvikle et juridisk stærkt center. Du skal i den forbindelse kunne navigere i en organisation med mange forskelligartede opgaver, hvor samarbejde er et nøgleord, både internt i kontoret og på tværs af Vurderingsstyrelsen og Skatteforvaltningen. Derudover kommer du til at indgå i ledergruppen i Stab.
Din kontaktflade spænder bredt internt i Vurderingsstyrelsen, og du kommer også til at arbejde tæt sammen med de øvrige direktionsmedlemmer og Skatteministeriets departement i forhold til det lovforberedende arbejde, ligesom du også får en tæt kontakt til relevante styrelser og eksterne organisationer.
Center for Jura har bl.a. ansvar for:
- Juridisk rådgivning og sparring til direktionen på alle emner af forvaltningsretlig og processuel karakter, samt styrkelse af forvaltningskulturen med fortsat fokus på at øge forvaltningsfagligheden
- Lovfortolkning samt juridiske afklaringer ift. reglerne i ejendomsvurderingsloven m.v.
- Udviklingsarbejde og implementering vedr. administrationen af tilbagebetalingsordningen, ny ejendomsskattelov mv. i samarbejde med andre styrelser i Skatteforvaltningen
- Vedligeholdelse af administrationsgrundlaget for den eksisterende administration, herunder den juridiske vejledning, styresignaler, interne retningslinjer, brevskabeloner mv.
- Indgå i den videre udvikling og ledelse af kontoret med henblik på at sikre høj faglighed, effektive sagsgange og stor, faglig gennemslagskraft
- Løse komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af Vurderingsstyrelsen
- Omsætte komplekse, juridiske afklaringer til effektiv sagsbehandling
- Sikre fremdrift og ensartede løsninger på større sagskomplekser
- Indgå i udviklingsarbejdet vedr. de nye ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatning
- Understøtte interessenthåndteringen på det juridiske område.
Du er juridisk uddannet, fx cand. Jur., og har nogle års ledelseserfaring fra en lignende stilling i centraladministrationen, Folketingets Ombudsmand o.l. Alternativt har du ledelseserfaring fra en kommune eller det private, men har tidligere erfaring fra centraladministrationen, Folketingets Ombudsmand o.l.
Herudover lægger vi vægt på, at du:
- Har talent for ledelse og brænder for at udvikle medarbejdere gennem tillid og ansvar
- Er analytisk og forvaltningsmæssigt skarp med indgående kendskab til de forvaltningsretlige regler og grundsætninger
- Har veludviklede juridiske kompetencer, herunder gerne erfaring med fortolkning og anvendelse af reglerne om ejendomsvurdering, ejendomsbeskatning, skattelovgivningen i øvrigt og/eller skatteprocessuelle regler,
- Har gode kommunikationsevner og kan formidle problemstillinger, resultater og anbefalinger klart og præcist til administrerbare løsninger
- Er konstruktiv, samarbejdende og tillidsskabende og formår at finde smidige og solide løsninger på komplekse og principielle problemstillinger
- Har politisk flair og gerne erfaring med interessenthåndtering i en politisk kontekst.
Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt senest onsdag den 23. august 2023 kl. 12.00 via linket "Søg stillingen". Er du tjenestemand stiles ansøgninen til Dronningen.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Charlotte Tølbøl Lauritsen på tlf. 4191 0234 eller kontorchef Christoffer Marquardt Pahle på tlf. 7237 0995.
Første runde samtaler er planlagt til den torsdag-fredag den 24-25. august 2023 og anden samtalerunde den 29. august 2023. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet samt evt. en opgavecase.
Tiltrædelse pr. 1. oktober 2023. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ny Østergade 9, 4000 Roskilde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lejre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade 7 - 11, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171255&DepartmentId=9410&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886369