Informationssikkerhedskoordinator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lejre Kommune søger en informationssikkerhedskoordinator, der kan hjælpe med at passe på borgernes data

Da vores informationssikkerhedskoordinator desværre har fået nyt job tættere på hendes bopæl, så søger vi en lige så dygtig afløser. Så har du flair for Informationssikkerhed, compliance og kommunikation og har du forståelse for en kommunal organisation? Har du lyst til at være kommunens omdrejningspunkt for Informationssikkerhedsområdet, hvor du blandt andet servicerer vores centrale informationssikkerhedsudvalg og får ansvaret for at bringe beslutninger ud i organisationen? Så er det måske dig, der skal være vores nye Informationssikkerhedskoordinator.

Om jobbet

Som informationssikkerhedskoordinator får du en central rolle i kommunen. Det betyder, at det er dig, der skal:

• lede projekter og indsatser i forhold til informationssikkerhed
• lede ambassadørnetværket for informationssikkerhed og GDPR
• i samarbejde med vores ambassadørnetværk skabe opmærksomhed om informationssikkerhed og GDPR blandt medarbejderne
• udarbejde og vedligeholde politikker, risikovurderinger og retningslinier, og opdatere disse i ISMS systemet
• rådgive centrene om udarbejdelse og vedligeholdelse af lokale procedurer omkring informationssikkerhed og GDPR
• hjælpe med at vurdere informationssikkerhedskrav ift. udbudsmaterialer og anskaffelse af it-systemer
• kontrollere og udarbejde databehandleraftaler i samarbejde med KL’s Databehandlersekretariat
• registrere og rapportere sikkerhedsbrud og hændelser, samt føre dialog med relevante myndigheder - fx Datatilsynet
• evaluere og måle organisationens compliance for behandling af personoplysninger bl.a. via interne kontroller og tilsyn
• indkalde til møder og facilitere Informationssikkerhedsudvalget
• koordinere informationssikkerhedsindsatsen med de øvrige kommuner i Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT)

Lejre Kommunes Informationssikkerhedsudvalg er et tværfagligt udvalg, hvor vi har samlet folk med juridiske, tekniske og kommunikative kompetencer.

Ambassadørnetværket er et internt netværk, med repræsentanter fra alle fagområder, med særligt fokus på informationssikkerhed og GDPR.

Dine faglige og personlige kompetencer:

Det er ikke afgørende, hvad du er uddannet som, men du har kendskab til informationssikkerhed/databeskyttelsesret (GDPR, NSIS og evt. ISO27002 og NIS2) på et administrativt og evt. juridisk plan. Du skal være en god projektleder og kommunikator.

Du har god mulighed for at få succes i jobbet, hvis du kan se dig selv i følgende:
• Du er god til at skabe relationer på alle niveauer i organisationen. Du skal kunne koordinere og drive indsatser, der rammer mange målgrupper.
• Informationssikkerhed er et komplekst område, og det griber ind i de daglige rutiner. Både hos medarbejderne, men også på ledelsesniveau – politisk og administrativt. Det er derfor vigtigt, at du har gennemslagskraft og kan stå ved dine beslutninger.
• Du skal løse mange forskellige opgaver. Derfor skal du selvstændigt kunne prioritere og strukturere dit arbejde. Det er en fordel at have en forståelse for, hvordan en kommunal organisation fungerer.
• Du skal være struktureret i dit arbejde, så du kan sikre, at deadlines og kontroller overholdes.
• Du skal være omstillingsparat og fleksibel.

Arbejdet med informationssikkerhed foregår både lokalt i kommunen og i regi af DIGIT, og du vil indgå i DIGITs netværk for Informationssikkerhedskoordinatorer.

Du kommer også til at samarbejde med kommunens DPO (Data Protection Officer). Det er Advokatfirmaet Bech Bruun, der varetager denne opgave for os og de øvrige DIGIT kommuner.

Om os - du bliver en del af et team

Lejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum.

Stillingen hører under Center for Borgerservice & Digitalisering, og du vil blive en del af IT og Digitalisering. Du får stor berøringsflade med hele vores organisation, og du får rig mulighed for faglig sparring. Du bliver en del af en afdeling på pt. 14 medarbejdere samt en afdelingsleder. Afdelingen består af program- og projektledere, netværksadministrator, systemadministratorer, supportere, RPA-udvikler samt informationssikkerhedskoordinatoren.

Løn og ansættelse

Vi lægger op til en 37 timers arbejdsuge med løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst (HK) samt erfaring og kvalifikationer. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt og senest 1. marts 2024. Du kommer til at arbejde på rådhuset i Allerslev, der ligger 5 minutter fra Lejre Station med direkte tog til og fra København H hver halve time.

Sådan søger du

Send os din ansøgning senest onsdag den 17. januar 2024 kl. 12:00. Samtaler afholdes onsdag den 24. januar 2024.

Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Andersen på 2337 1604 eller brind@lejre.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964490

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet