BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Lejre Kommune søger en informationssikkerhedskoordinator, der kan hjælpe med at passe på borgernes data
Da vores informationssikkerhedskoordinator desværre har fået nyt job tættere på hendes bopæl, så søger vi en lige så dygtig afløser. Så har du flair for IT, Informationssikkerhed, kommunikation og har du forståelse for en kommunal organisation? Har du lyst til at være kommunens omdrejningspunkt for Informationssikkerhedsområdet, hvor du blandt andet servicerer vores centrale sikkerhedsudvalg og får ansvaret for at bringe beslutninger ud i organisationen? Så er det måske dig, der skal være vores nye Informationssikkerhedskoordinator.
Om jobbetSom informationssikkerhedskoordinator får du en central rolle i kommunen. Det betyder, at det er dig, der skal:
• lede projekter og indsatser i forhold til informationssikkerhed
• lede ambassadørnetværket for informationssikkerhed
• i samarbejde med vores ambassadørnetværk skabe opmærksomhed om informationssikkerhed blandt medarbejderne
• udarbejde og vedligeholde politikker, risikovurderinger og retningslinier, og opdaterer disse i ISMS systemet
• rådgive centrene om udarbejdelse og vedligeholdelse af lokale procedurer
• hjælpe med at vurdere informationssikkerhedskrav ift. udbudsmaterialer og anskaffelse af it systemer
• kontrollere og udarbejde databehandleraftaler i samarbejde med KL’s Databehandlersekretariat
• registrere og rapportere sikkerhedsbrud og hændelser, samt føre dialog med relevante myndigheder - fx Datatilsynet
• evaluere og måle organisationens sikkerhed bl.a. via interne kontroller og tilsyn
• indkalde til møder og facilitere Informationssikkerhedsudvalget
• koordinere informationssikkerhedsindsatsen med de øvrige kommuner i Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT)
Lejre Kommunes Informsationssikkerhedsudvalg er et tværfagligt udvalg, hvor vi har samlet folk med juridiske, tekniske og kommunikative kompetencer.
Ambassadørnetværket er et internt netværk, med repræsentanter fra alle fagområder, med fokus på informationssikkerhed og andre it relevante indsatser.
Dine faglige og personlige kompetencer:Det er ikke afgørende, hvad du er uddannet som, men du har kendskab til databeskyttelsesret (GDPR, NSIS og evt. ISO27002 og NIS2) på et teknisk/juridisk plan. Du skal være en god projektleder og kommunikator.
Du har god mulighed for at få succes i jobbet, hvis du kan se dig selv i følgende:
• Du er god til at skabe relationer på alle niveauer i organisationen. Du skal kunne koordinere og drive indsatser, der rammer mange målgrupper.
• Informationssikkerhed er et komplekst område, og det griber ind de daglige rutiner. Både hos medarbejderne, men også på ledelsesniveau – politisk og administrativt. Det er derfor vigtigt, at du har gennemslagskraft og kan stå ved dine beslutninger.
• Du skal løse mange forskellige opgaver. Derfor skal du selvstændigt kunne prioritere og strukturere dit arbejde. Du skal også have en god forståelse for, hvordan en kommunal organisation fungerer.
• Du skal være omstillingsparat og fleksibel.
Arbejdet med informationssikkerhed foregår både lokalt i kommunen og i regi af DIGIT, og du vil indgå i DIGITs netværk for Informationssikkerhedskoordinatorer.
Du kommer også til at samarbejde med kommunens DPO (Data Protection Officer). Det er Advokatfirmaet Bech Bruun, der varetager denne opgave for os og de øvrige DIGIT kommuner.
Om os - du bliver en del af et teamLejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum.
Stillingn hører under Center for Borgerservice og Digitalisering, og du vil blive en del af it afdelingen. Du får stor berøringsflade med hele organisationen, og du får rig mulighed for faglig sparring.
Løn og ansættelseVi lægger op til en 37 timers arbejdsuge med løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse 01. febriar 2023. Du kommer til at arbejde på rådhuset i Allerslev, der ligger 5 minutter fra Lejre Station med direkte tog til og fra København H hver halve time.
Sådan søger duSend os din ansøgning senest onsdag den 6. december 2023 kl. 12:00. Samtaler afholdes torsdag den 14. december 2023.
Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Andersen på 2337 1604 eller brind@lejre.dk eller Informationssikkerhedskoordinator Kerstin Andersen på 2449 4762 eller kewan@lejre.dk.
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lejre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942014